skurcze mięśni

Skurcze mięśni – Sprawdzone sposoby.

Czy kiedykolwiek doznałeś nagłego, bolesnego skurczu nogi? Większość z nas ma go w pewnym momencie i nie jest to przyjemne doświadczenie. Wszystko, o czym wtedy możemy pomyśleć, to jak najszybciej go się pozbyć i poczuć ulgę. W większości przypadków skurcze nóg znikną tak szybko, jak się pojawią. Ale co z tymi skurczami nóg, które nie znikną bez względu na to, co zrobisz? Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami dotyczącymi skurczów, aby dowiedzieć się, co ludzie uznali za najbardziej skuteczne.

Rozciąganie

Jednym z powodów, dla których ludzie cierpią na skurcze nóg, jest nadużywanie konkretnego mięśnia. Tak więc, jeśli pracujesz nad konkretnym zadaniem, spróbuj zmienić pozycję lub użyć innych grup mięśni. Jeśli jesteś nieruchomy lub leżysz, staraj się wstawać i rozciągać się okresowo. Kluczem jest to, żeby nie przepracować konkretnych partii mięśni. Nie chcemy, aby mięśnie nóg leżały bezczynnie, na przykład, gdy siedzisz na krześle cały dzień.

Woda

W większości przypadków skurcze nóg spowodowane są odwodnieniem. Ta przyczyna jest łatwa do naprawienia, ale jest to coś, co wielu ludzi zaniedbuje. Staraj się pić dużo wody przez cały dzień, szczególnie jeśli nadal masz skurcze. Wiele osób nie lubi wody pitnej, więc wybierz w takim przypadku napój izotoniczny, jeśli nie lubisz smaku wody.

Ciepły czy zimny

Dla tych skurczów nóg, które nie ustają, czasami potrzebne są gorące lub zimne okłady. Weź zimny ręcznik lub lód i przyłóż go do miejsca skurczy. Czasami pakiet cieplny będzie działał lepiej. Będziesz musiał eksperymentować, aby przekonać się, co najlepiej na ciebie działa. Możesz kupić małe pakiety grzewcze, a nawet małą podkładkę grzewczą stosunkowo niedrogo. Większość ludzi korzysta z lodu, ale kupno niewielkiej podkładki grzewczej może być wartościową inwestycją.

Masaż

Masowanie obszaru jest najczęstszą techniką, którą większość ludzi próbuje. Wspaniałą wiadomością jest to, że działa! Pamiętaj tylko, aby robić to wolno i nie przesadzaj z siłą nacisku. Powinieneś powoli pracować w eliminowaniu skurczy. Delikatnie masuj obszar otaczający skurcz i podążaj dokładnie tam, gdzie boli. Nie próbuj się spieszyć. Kontynuuj powoli, aż mięsień zacznie się rozluźniać i poczujesz ulgę.

Witaminy

Twoje mięśnie potrzebują wielu różnych witamin. Brak witamin, takich jak witamina B12, wiązał się z nocnymi skurczami nóg. Możesz wziąć multiwitaminę, aby dostarczyć twoim mięśniom niezbędnych witamin i minerałów. Pamiętaj, aby porozmawiać z lekarzem przed przyjęciem jakiegokolwiek leku. Ważne, aby poinformować lekarza o alergiach i innych istotnych informacjach.

Nogi powinny być ciepłe podczas niskich temperatur

Utrzymywanie ciepłych nóg w zimie może również zapobiegać skurczom nóg. Nikt nie jest pewien, dlaczego zimno powoduje skurcze nóg, ale wielu spekulowało, że zimno może spowodować skurcz mięśni nóg. Podgrzewacze na nogi i stopy będą dobrym rozwiązaniem.

Kąpiel stóp

Jeśli zdecydujesz się wypróbować kąpiel stóp, upewnij się, że używasz soli epsom. Epsom zawiera magnez, który wchłonie się w skórze, aby pomóc w skurczach. Możesz także spróbować rozpuścić ją w occie jabłkowym, który jest bogaty w potas. Te dwa minerały to elektrolity, które przenoszą sygnał elektryczny do mózgu w celu rozluźnienia mięśni.

W ruchu

Jeśli skurcze nóg uderzą cię w nocy, czasami dobrze jest wstać i się poruszać. Skurcz spowodowany jest brakiem rozluźnienia mięśnia. Tak więc, poruszając się, możesz zresetować ten proces w mózgu, powodując rozkurcz mięśni, a następnie zrelaksować się ponownie.

Wapń

Brak wapnia może również powodować skurcze nóg. Wapń jest elektrolitem, który, gdy jest niski, nie pozwoli na rozluźnienie mięśni nóg. Pomocne może być spożywanie pokarmów takich jak mleko, ser i jogurt o dużej zawartości wapnia. Jeśli produkty mleczne nie działają na ciebie, zjedz takie rzeczy jak brokuły, sardynki lub jarmuż, które również zawierają dużo wapnia.

Podsumowanie

W większości przypadków skurcze nóg spowodowane są przez coś, co powstrzymuje rozluźnienie mięśni, więc być może trzeba będzie poeksperymentować, aby zobaczyć, co konkretnie działa na Ciebie. Po prostu pamiętaj o utrzymywaniu nawodnienia i staraj się rozciągać okresowo przez cały dzień. Jeśli żadna z tych metod nie działa, może być konieczne skontaktowanie się z lekarzem. Czasami lekarz może przepisać witaminę, której brakuje w organizmie. Dlatego należy się z nim skontaktować, jeśli czujesz, że możesz mieć poważniejszy problem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *