jak zachować wewnętrzną równowagę

Jak zachować wewnętrzną równowagę?

Lato to świetny czas na cieszenie się nieco wolniejszym tempem życia niż reszta roku. Dzieci są poza szkołą i wielu z nas wyjeżdża na wakacje podczas tych miesięcy. Dni są dłuższe i cieplejsze, co daje więcej możliwości wyjścia na zewnątrz i cieszyć się naturą i innymi ludźmi.

Niedawno rozmawiałem z wieloma osobami, które czują się niespokojne lub mają zachwianą wewnętrzną równowagę organizmu. Wydaje się, że wiele osób traci wewnętrzną równowagę poprzez zewnętrzne wydarzenia, które wywołują poczucie niestabilności. Wydarzenia wewnątrz państwa i niepewność gospodarki wraz z innymi zawirowaniami międzynarodowymi są czynnikami zwiększającymi stres. Chociaż wyniki tych wydarzeń są w większości przypadków poza naszą kontrolą, możemy przywiązać się do otaczającej ich negatywnej energii i wpływają one często na nasze samopoczucie, koncentrację i energię. Przywracanie równowagi to proces, który zaczyna się od określenia stopnia swojej świadomości i prowadzi do działania mającego przywrócić pełną harmonię w naszym życiu. Poniżej przedstawiamy kroki, które należy podjąć, aby przywrócić równowagę

Świadomość

Zanim będziesz w stanie przywrócić równowagę, ważne jest, aby określić, które obszary twojego życia są rozstrojone. Wspólne obszary to praca, dom, zdrowie, związki, zabawa, finanse lub duchowość. Być może jest to jeden z tych czynników lub połączenie kilku. Gdy zdobędziesz świadomość tego, skąd pochodzą wahania, możesz zacząć wprowadzać zmiany, które pomogą ci znaleźć równowagę.

Określ, co masz pod kontrolą

Określenie, co jest pod naszą kontrolą, aby móc to zmienić, a co nie jest, to kolejny krok. Na przykład nie możemy kontrolować negatywnych wydarzeń na świecie, ale możemy kontrolować naszą reakcję. Możemy ograniczyć liczbę wiadomości, które czytamy lub oglądamy lub czas poświęcany na media społecznościowe. Jeśli wydarzenia lub ludzie są poza naszą kontrolą, a my nieustannie próbujemy to zrobić, będziemy sfrustrowani i zaniepokojeni naszą niezdolnością do odniesienia sukcesu. Odpuszczenie tego, czego nie możemy kontrolować, pomaga nam się zrelaksować.

Zminimalizuj kontakt z toksycznymi ludźmi, miejscami i rzeczami

Często nie zdajemy sobie sprawy, że czynniki zewnętrzne nas drenują. Czy są ludzie lub wydarzenia, które wydają się wysysać energię z ciała i umysłu? Jeśli tak, spróbuj je ograniczyć, poprzez ustalenie własnych granic. Na przykład możemy mieć współpracownika, który nieustannie próbuje zaangażować nas w niewygodną dyskusję polityczną. W tej sytuacji możemy grzecznie, ale stanowczo powiedzieć im, że nie rozmawiamy o polityce w biurze, a następnie zmieniamy temat. Obrócenie takiej sytuacji w żart może działać, gdy sytuacja jest niewygodna. Jeśli próby będą kontynuowane, przypomnij im o swoich zasadach.

Zwróć uwagę na swoje zdrowie

W okresach stresu często ignorujemy nasze zdrowie i dobre samopoczucie, co dodatkowo przyczynia się do braku równowagi. Priorytetem jest dbanie o siebie przez odpowiednią ilość snu, zdrowe i regularne posiłki, ćwiczenia fizyczne. Dobra zabawa może również być wysoko na liście priorytetów, gdy odczuwamy stres. Robienie czegoś, aby poprawić swój nastrój, nawet jeśli nie mamy na to do końca ochoty, może być bardzo pomocne. Nawet coś tak prostego, jak zrobienie pięciu minut przerwy i obejrzenie śmiesznego wideo może nas rozbawić i spowoduje uśmiech na naszej twarzy, co pomaga zmienić naszą perspektywę.

Znajdź czas na ciszę

Gdy odczuwamy brak równowagi, poświęć dłuższą chwilę na wyciszenie i relaks, to z pewnością Ci pomoże. Wypróbuj proste ćwiczenia oddechowe. Wyjdź na zewnątrz i połącz się z naturą, jeśli jest to możliwe.

Połącz się z systemem wsparcia: poświęć czas na rozmowę z tymi, którym ufasz i podziel się wrażeniami. Uczucie samotności zwiększa stres. Perspektywa pomocy od zaufanej i wspierającej osoby lub grupy pomoże nam przywrócić równowagę. Jeśli nie możesz odwiedzić swojego przyjaciela, znajdź czas na telefon. Poszukaj pomocy i wsparcia terapeuty, trenera lub członka kleru w razie potrzeby.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *